четвъртък, 24 септември 2015 г.

Коректори на MAC

    Най-големият ми (а може би и на много други момичета) кошмар в грима - коректорът. Специално когато става въпрос за зоната под очите. Изключително деликатно място, кожата там е по-тънка, по-суха, с фини линии и мимически бръчки. Затова днес съм решила да споделя това, което аз съм научила досега, за моя опит и мнение за коректорите на MAC, които имам.


    Когато гледаме снимки на известни личности, или селфита на непознати красавици и виждаме онова невероятно красиво озаряване под очите, което им придава много свеж и красив вид, няма и помен от тъмни кръгове и торбички, което кара лицето да изглежда съвършено. Кой не обича красивите неща, кой не е суетен (особено ние жените). Всяка би искала да изглежда безупречно, което отчасти се оказва постижимо, благодарение на грима. Да, ОБАЧЕ, когато не си професионален гримьор и нямаш нужните знания, умения и/или подходящи продукти, това се оказва задача с повишена трудност. :) Като един модерен човек започваш да търсиш информация в Интернет, която в един момент те обърква още повече, заради разнопосочните мнения, да гледаш клипчета в YouTube на известни beauty гурута, в чиито ръце това започва да ти изглежда невероятно лесно. И така се стига до желанието за покупка на продукт и четка, с която да се нанесе той. Тогава вече объркването става още по-голямо, защото дори на българския пазар има страшно много избор - както при по-евтините (drugstore), така и при по-високия клас (high end) коректори, а също и при четките.
По отношение на коректора, аз реших да се насоча към нещо по-скъпо и с надежда да е по-качествено. Действително продуктите, които имам от MAC са качествени, НО е се оказа много важно какво ще те посъветват продавач-консултантите. Дори и най-качествения продукт, несъобразен с типа кожа, цвета на кожата, зоната, която ще се третира и т.н., би бил безполезен.
И така, първият коректор, който си взех от MAC беше Studio Finish Concealer. Отидох там, защото първоначално си купих коректор от Inglot като по-евтин вариант, но той ми се струваше твърде "мазен"(cream concealer) и реших, че трябва да си взема нещо по-сухо и съответно по-дълготрайно. Обясних проблема си на консултантката в MAC, тя каза, че това зависи от "finish-a" на коректора и ме насочи към Studio Finish. Когато тя ми го постави, изглеждаше прекрасно, озаряващо, точно каквото исках, избрахме и цвят - NW15. Цветовете бяха изключително много и определено ми трябваше помощ с избора. 


    В последствие обаче се оказа, че този коректор въобще не е за под очите, той е доста сух, с мат финиш, дори може да се използва за прикриване на татуировки, аз нямам и не съм го изпробвала, но чудесно прикрива пъпки и е добра основа за червило/гланц/молив. С него понякога очертавам и веждите си. Но конкретно за това, за което го взех, не успя да ми свърши работа, от една страна, защото беше много сух, а аз по принцип съм със суха кожа и това със сигурност не е за мен (но към момента не го знаех), а от друга страна заради високия си SPF фактор - 35 и изключително светлия цвят, подбран заради бялата ми кожа, на снимки със светкавица излизах като призрак след цялото контуриране, това е т.н. "flashback".


    Това ме накара да се насоча към продукт номер 2 - Prep+Prime Highlighter. След може би половин година, тъй като коректор ползвам по принцип за вечерни излизания (в ежедневието само за прикриване на несъвършенства), реших да отида отново след като бях събрала малко повече информация сама, за да не разчитам на консултантите. Тъй като дотогава нямах четка и нанасях коректора само с пръсти, реших да си взема Prep+Prime Highlighter, защото има четка.


При него цветовата гама беше много оскъдна - само 3 цвята (в момента май са 4) - Bright Forecast (Mid tone peachy coral), Radiant Rose (Light shell pink) и Light boost (Soft yellow cream). На мен консултанта ми препоръча светло розовото - Radiant Rose.

Отляво на дясно - Light Boost, Radiant Rose и Bright Forecast




След няколко изпробвания разбрах, че това не е "моя цвят". Понеже съм с много бяла кожа и консултанта веднага решава, че най-светлото с розов нюанс е точно за мен, както си мислех и аз, но когато го поставех на лицето си личеше, че е твърде студен като цвят за мен. И така научих, че не е важен само цвета на кожата, а и нейният подтон. Затова повечето фон дьо тени, пудри и коректори в MAC са разделени на NW и NC - т.е. Natural Warm и Natural Cool - топли и студени подтонове. В случая за мен по-подходящ би бил светло жълтия - Light Boost.


Иначе като консистенция е много приятен, лек, лесно се разнася, стои естествено, но не прикрива кой знае колко добре именно защото е highlighter, той би трябвало да се поставя върху коректор за по-ярък цвят.

    И така, след още няколко месеца, неудовлетворена от първите си два избора, но все още влюбена в ефекта, който придава коректора, реших да отида в магазина и да си закупя един от най-известните и хвалени коректори на марката - Pro longwear Concealer.

Извинявам се за не много добрия външен вид на продукта :)
Навсякъде го представят като много дълготраен, с което съм съгласна, и коректор, който не се събира във фините линии (нещо почти невъзможно, за който и да е коректор, поставен за дълъг период от време). Да, вярно е, че не влиза във фините линии, но така се "врязваше" в моите, че те приличаха на доста сериозни, за 23-годишно момиче, бръчки. Разбира се, изглеждаше ужасно и изобщо не беше търсения ефект. Pro longwear се оказа дори още по-сух от Studio Finish, макар да е с течна консистенция. Изсъхва много бързо и затова и трябва бързо да се разнася. По принцип именно сухотата му, го прави дълготраен, което определено е плюс. Лошото е, че на моята суха кожа на лицето и особено суха под очите, той изобщо не изглеждаше добре. В последствие разбрах колко е важна грижата за кожата (skincare) и си купих крем за околоочния контур без значение, че на опаковката пише, че е за 45+ години - добре е кожата да се хидратира от по-рано, най-вече в тази деликатна зона и особено при хора със суха кожа като мен. Трябва да призная, че когато го нанасях след като попие крема, изглеждаше доста по-добре, но пък за съжаление вече беше към края си... след толкова опити.
При Pro longwear цветовете също бяха страшно много, на мен ми избраха NW15. Честно казано, следващия път бих пробвала с NC15. Мисля, че би бил по-подходящ за мен. :)



Нанасяне

    Четката, която си взех беше може би най-обикновена и класическа четка за коректор от Sephora. Като цяло съм доволна от нея, използвам я не само за коректор. Върши добра работа, но като всяка четка с такава форма (и четката за фон дьо тен), не може да мине без "следи", които трябва да се заличат по някакъв начин. Единият е със същата четка с потупвания да се коригират оставените прави линии.
    

Другият начин е със изключително популярния - beauty blender. Представлява нещо като гъба, материалът, от който е направена е като на тампоните/гъбите за фон дьо тен, но има големината на яйце и формата на капка. Със заострен връх е, което я прави изключително удобна за разнасяне на фон дьо тена в ъгълчетата на носа, коректора в ъгълчетата на очите, а долната по-обемна част идеално разнася останалите линии от четката за фон дьо тен. Много съм доволна, макар да не го използвам както трябва. Според описанието гъбката би трябвало да се използва влажна, първо да се намокри, след това да се изстиска по-голямото количество вода, тя да е удвоила обема си, и с останалото количество да се разнася продукта (да се "блендира"). Аз я използвам суха, по-удобно ми е, след това я пера с малко сапун и я оставям да изсъхне, за да я използвам отново.


    Като цяло това са моите впечатления и опит с коректорите на MAC. Продуктите са качествени, но за съжаление не бяха добре подбрани за моите нужди. Въпреки това бих пробвала отново и трите, просто този път бих си взела Prep+Prime Highlighter в цвят Light Boost, а Pro longwear в NC15. Понеже със Studio Finish само прикривам несъвършенства, към него нямам забележки, бих си го взела отново когато свърши (досега го ползвам 2 години и не е съвсем на края). Но засега продължавам търсенето на идеалният за мен... коректор. :)

    Надявам се информацията да ви е била полезна и бързо да намерите правилния за вас коректор, ако сте се насочили към MAC. Успех! :)

Магазин, в който може да се намерят: MAC в The Mall/ Mall of Sofia

Цена: 
  • Studio Finish Concealer - 36 лв.
  • Prep+Prime Highlighter - 44 лв.
  • Pro longwear Concealer - 39 лв.
  • Четка за коректор (Sephora) - около 20 лв.
  • Beauty blender (DM) - 6 лв.



Няма коментари:

Публикуване на коментар